Van Kamering naar Unterbergen, zoeken naar een supermarkt en een sexshop vinden!!

21 oktober 2019 - Unterbergen, Oostenrijk

Bij het eerste krieken van de dag de foto gemaakt. Een prachtige zonsopkomst beloofd een mooie dag. Vandaag is de temperatuur opgelopen tot 27 graden. Heerlijk branden en “schrijnen-schrijnen-schrijnen”. We beginnen al vroeg de zadels te voelen. Maaarrrrr dat mag de pret nicht drucken.. we zijn inmiddels wel wat gewend.

Na uitgezwaaid te zijn door de familie van Londen zijn we op weg gegaan met als eindbestemming Unterbergen. Een kleine 80 km verderop. Langzaam maar zeker gaan we richting de grens met Slovenië.  De Drau is inmiddels een flinke rivier geworden. Vandaag hebben we lange tijd pal naast de rivier gefietst. Een brede rivier met prachtige kleuren blauw-groen water. Vol zichtbaar aanwezige vissen en watervogels, waarbij we ook veel zwanen zien die daar de rivier bevolken. Het is een prachtig  gezicht om de soms enorme exemplaren te zien dobberen.

Het landschap wordt steeds vlakker. Hoewel dit niet betekent dat er niet meer geklommen hoeft te worden. In tegendeel. Regelmatig rijden we van de Drau weg en moeten dan korte maar behoorlijke klimmetjes overwinnen. Het gevoel van de laatste etappes naar Santiago kwam weer bij ons op. Het gevoel daarbij was helaas ook aanwezig . Ondanks de kortere tocht en de wat minder lange etappes raken we beiden wat inmiddels wat zwaarder in de benen.

In Villach weer tijd voor koffie en wat lekkers. Hier heeft Gerard weer een deja vu. Hij is ook overal al wel geweest. Ook daar in Villach  even tijd voor een reparatie aan mijn bril. Kort na vertrek viel een glas uit het montuur. Dus langs de Oostenrijkse Pearl. Dat kost in Oostenrijk ook niks. Na koffie en wat vogels gevoerd te hebben met de kruimels van ons gebak maar weer op pad. De temperatuur oplopend naar tropische waarden. Dus ....... de pijpen van de broeken er maar af. Daar hebben we maar geen foto’s van gemaakt. Te.........
In Rosegg zijn we op zoek gegaan naar de plaatselijke supermarkt. Deze bleek onmogelijk te vinden. Rosegg is een redelijk groot dorp. Maar al wat daar was. Geen supermarkt, wel een bakker en ......... een “erotik markt” . En nog een flinke grote vestiging ook. Nu hoor ik mensen denken. Hoe weet je dat deze zo groot is?  Daar ga ik dan ook maar geen tekst aan vuil maken. Zowel Gerard als ik zijn in ieder geval niet naar binnen geweest!

Na nog weer een kleine versnapering te hebben gehaald bij de in Rosegg aanwezige Bakker hebben we ins pad vervolgd in de richting van Sankt Jacob im Rosental ( een pelgrimsplaats) zijn  we de Drau weer gevolgd. Uiteindelijk na een 6 km lange tocht langs de rivier die inmiddels een meer-achtige vorm had aangenomen, zijn we van de Drau af gereden in de richting van de bergen. Langzaam maar weer omhoog door Ferlach in de richting van Unterbergen. Een klein gehucht met  een leuk gasthaus “zur post”. Daar aangekomen ontdekte we al snel dat er een sauna en een stoomcabine aanwezig is. Dus...  na weer een lekkere glas Weizen zijn Gerard en ik.....  . Wel  verdiend na onze inspanning van vandaag en de twee dagen ervoor. Heerlijk voor alles wat zich zowel boven als onder de gordel afspeelt.

Morgen naar onze laatste stop in Oostenrijk. En dan de grens over. Slovenië here we come!

1. Jaap:
    21 oktober 2019
    Geen tijd voor zeker??
  2. Yvonne:
    22 oktober 2019
    Hopelijk morgen " de boel hersteld" na de saunagangen! Geniet hrlk en fietsen langs soca! Zo prachtig smaragdgroen!!
  3. Namknoj tie:
    26 oktober 2019